gisio pisze:Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że są to trudne warunki eksploatacji i przeglądy należy wykonywać częściej?
To auto ma stać w garażu, a ja mam jeździć do pracy autobusem..? Wprawdzie nie mam już malutkich dzieci, ale swego czasu woziłem je do przedszkola, które też jest jakieś 1,5 km od domu... to dzieci jakby co, też do autobusu, a auto w garażu..?
Dlatego też między innymi nie kupiłem diesla z DPF-em, żebym nie musiał potem co jakiś czas wyjeżdżać na autostradę wypalać filtr, jak tu niektórzy piszą... ... tylko najprostszy silnik benzynowy.
Uważam też, że każdy powinien kupować auto "pod siebie", tzn. wg i do swoich preferencji, wymagań oraz potrzeb.
Robienie 10 tys. km rocznie to trudne warunki...?
Czytałem instrukcję i pierwszy punkt:
• Powtarzająca się jazda na krótkich dystansach – mniej niż 8 km w normalnej temperaturze lub mniej niż 16 km w niskich temperaturach
• Długotrwała praca silnika na biegu jałowym lub jazda z małą prędkością na długim dystansie
• Jazda po drogach nierównych, zapylonych, błotnistych, nieutwardzonych, żwirowanych lub pokrytych solą
• Jazda po drogach posypywanych solą lub inną substancją korozyjną albo jazda w bardzo niskich temperaturach
• Jazda w warunkach dużego zapylenia
• Jazda w korkach miejskich
• Jazda po drogach o dużym nachyleniu lub w warunkach górskich
• Ciągnięcie przyczepy, przyczepy kempingowej lub używanie bagażnika dachowego
• Wykorzystywanie pojazdu jako samochodu patrolowego, taksówki lub innego samochodu komercyjnego albo holowanie pojazdów
• Jazda z prędkością powyżej 170 km/h
• Jazda z częstym zatrzymywaniem się (ruch uliczny)
Jeżeli pojazd jest eksploatowany w wyżej wymienionych warunkach, należy dokonywać przeglądów, wymieniać odpowiednie części lub uzupełniać płyny częściej, niż przewiduje to Harmonogram normalnych przeglądów okresowych.