Stary Temat ALE NADAL AKTUALNY!! poruszany na wielu forach ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, a jeśli ktoś uporał się z tą awarią to nie podał jaka była przyczyna!
Kia SPORTAGE 2.0 crdi 113km 2005r. automa 165.000 km przebiegu
Moja Sportage od początku ciężko odpalała i dymiła na zimny silniku ale nie potrzebowałem startpilot! Trochę kręcenia rozrusznikiem i jazda.
Potem zrobiło się ciekawie, padł regulator ciśnienia paliwa na listwie (opiłki w paliwie), założyłem nowy ale chiński zamiennik (po tygodniu zaczął przeciekać i zrobił zwarcie wywalając bezpieczniki).
Po założeniu nowego ORYGINALNY 750zl wszystko wróciło do normy, a potem przyszła zima i temperatura spadla poniżej 10 stopni i koniec jazdy. Bez wspomagania nie dało się uruchomić silnika, gdy robiło się trochę cieplej zapałał bez problemu.
Kiedyś dostała za dużo plaka i przeskoczył rozrząd ale nic poważnego się nie stało, wymiana rozrządu na nowy i dalej to samo!
Zabawa się zaczęła na dobre: wymieniłem najpierw czujnik temperatury, następnie czujnik położenia wału oraz wałka rozrządu bo często padają,
następnie przyszła kolej na świece żarowe " porada ekspertów " jak diesel nie pali to na pewno świece (ale nie jak jest temperatura na plusie a silnik ma dobra kompresję).
Bawię się dalej ! Wtryski poszły do regeneracji (jeden już padł dlatego trochę kopciła) no i pompa też miała lekki wyciek (oczywiście w serwisie powiedziano, że pompa złom, ale auto jeździło i nie brakowało mu mocy, koszt regeneracji z wtryskami 2900 zł.
Nadal przy pierwszej próbie odpalenia silnika po nocy bez startpilota się nie obędzie. Później auto odpala bez problemu po 2 , 4 godzinach nawet dymka nie puści ma moc silnik pracuje równo i cicho prawie go w kabinie nie słychać! silnik ma moc i nie ma problemu z wyprzedzaniem , zrobiłem ostatnio 1000km robiąc tylko przerwę na tankowanie i żadnych problemów!
Objaw jest taki jakby wtryski w trakcie kręcenie rozrusznikiem nie podawały paliwa , wystarczy odrobina plaka i Moja Sportage po jednym obrocie zapala. Zauważyłem też, że jeśli przed uruchomieniem silnika próbuję podłączyć komputer to mam problem z komunikacją (wykryciem silnika) i sprawdzeniem błędów, ale nie zawsze. Zasilenie jest na wszystkich sterownikach.
Może ma ktoś jakiś pomysł?
Nawet pompkę w zbiorniku paliwa wymieniłem i filtr z 3 raz i nic. Po włączeniu zapłonu pompka się uruchamia !
Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
A obserwowałeś na obd ciśnienie paliwa podczas rozruchu?
U mnie przykładowo jak na obrazku
https://drive.google.com/file/d/1agaCbP ... p=drivesdk
A temperatura płynu nie szaleje? Chodzi o odczyt z obd.
Był ostatnio taki wątek i skończyło się na znalezieniu nietypowego problemu przy świecach tj. świece były sprawne ale na obwodzie zasilania pojawiła się jakaś pasożytnicza rezystancja. Tak więc obwód niby sprawny ale prąd płynący w nim był bardzo mały czyli świece prawie nie grzały. Fakt, że w ciepłym powinien zapalić nawet bez świec.
U mnie przykładowo jak na obrazku
https://drive.google.com/file/d/1agaCbP ... p=drivesdk
A temperatura płynu nie szaleje? Chodzi o odczyt z obd.
Był ostatnio taki wątek i skończyło się na znalezieniu nietypowego problemu przy świecach tj. świece były sprawne ale na obwodzie zasilania pojawiła się jakaś pasożytnicza rezystancja. Tak więc obwód niby sprawny ale prąd płynący w nim był bardzo mały czyli świece prawie nie grzały. Fakt, że w ciepłym powinien zapalić nawet bez świec.
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Ciśnienie paliwa jest OK !
Sprawdzałem dziś okablowanie pod kierownica i zamieniłem cewkę od stacyjki na druga, po pewnym czasie BATERIA zaczęła padać i już mi nawet na plaka nie chciała zapalić.
Podpiąłem ja kablami do drugiego auta i po dobrych paru minutach mi odpaliła, pojawił mi się najpierw błąd czujnika walu a po skasowaniu i ponownej próbie uruchomienia czujnik walka rozrządu!
TERAZ JUZ ODPALA NORMALNIE! i brak jakichkolwiek kodów. Przez następne parę godzin nie będzie sprawiać kłopotów,
To musi mieć cos wspólnego z napięciem prądu. Tak jakby jej gdzie prąd zanikał, jakiś "ZIMNY LUT" lub uszkodzony kabel , styk
Być może Regulator ciśnienia paliwa na listwie - gdy mi zwarcie zrobił i poszedł z dymem gdzieś namieszał. Tylko teraz pytanie gdzie?
Dodam ze dałem sterownik silnika do sprawdzenia i był ok!
Sprawdzałem dziś okablowanie pod kierownica i zamieniłem cewkę od stacyjki na druga, po pewnym czasie BATERIA zaczęła padać i już mi nawet na plaka nie chciała zapalić.
Podpiąłem ja kablami do drugiego auta i po dobrych paru minutach mi odpaliła, pojawił mi się najpierw błąd czujnika walu a po skasowaniu i ponownej próbie uruchomienia czujnik walka rozrządu!
TERAZ JUZ ODPALA NORMALNIE! i brak jakichkolwiek kodów. Przez następne parę godzin nie będzie sprawiać kłopotów,
To musi mieć cos wspólnego z napięciem prądu. Tak jakby jej gdzie prąd zanikał, jakiś "ZIMNY LUT" lub uszkodzony kabel , styk
Być może Regulator ciśnienia paliwa na listwie - gdy mi zwarcie zrobił i poszedł z dymem gdzieś namieszał. Tylko teraz pytanie gdzie?
Dodam ze dałem sterownik silnika do sprawdzenia i był ok!
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Właśnie przeczytałem ten watek ze świecami , ciekawa sprawa ja wymieniłem świece napięcie jest ale odkąd mam moje SPORTAGE to wszystko jest możliwe jutro sprawdzę czy jest listwa ok!
Możesz mi powiedzieć jak u ciebie pali się kontrolka od immo w trakcie włączenia zapłonu i podczas rozruchu kiedy gaśnie , czy może miga podczas odpalania?
Możesz mi powiedzieć jak u ciebie pali się kontrolka od immo w trakcie włączenia zapłonu i podczas rozruchu kiedy gaśnie , czy może miga podczas odpalania?
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Jak z immo ok to kontrolka zapala się a po rozruchu gaśnie
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Problem rozwiązany!
Po prawie dwóch latach pierwszy raz odpaliła bez pomocy żadnych dopalaczy!!!!!!
ZAINWESTOWALEM W TO AUTO PONAD 4000zl. a straconego zdrowia i nieprzespanych nocach to już nie wspomnę!
Zacznę od tego ze już miałem zamówić cały zestaw sterowników łącznie ze stacyjką i licznikiem , znalazłem za 1500zl jakby to nie pomogło to na szrot!
Ale zrobiłem sobie przerwę i przypomniało mi się ze kiedyś przez te długie kręcenie rozrusznik mi zaczął szwankować , po rozebraniu i oczyszczeniu jak włożyłem go z powrotem zapaliła mi od razu no ale było dość ciepło ! Na drugi dzień już nie było tak dobrze wiec dałem sobie spokój z rozrusznikiem i kupiłem nową baterię i nadal NIC .
Dziś wróciłem do tematu rozrusznika dodam ze mój kręci jak szalony, lepiej niż w benzyniaku!
Kupiłem nowy za niecałe 400zl i dam Kia ostatnią szansę , No i w końcu silnik odpalił .
To jest jakiś PROBLEM Z SOFTEM w tych autach WYMAGA ZA WYSOKICH OBROTOW SILNIKA , przy rozruchu musi mieć większe obroty silnika niż benzyniak! ( I TU JEST ROLA DLA NASZEGO CUDOWNEGO PLAKA ) inaczej nie dostanie sygnału na wtryskiwacze, a bez paliwa w cylindrach to jak ma silnik zapalić!
INORMACJA DLA WSZYSTKICH POSIADACZY KIA SPORTAGE ; HYUNDAI TUCSON
Różnica w obrotach na starym i nowym rozruszniku jest prawie niezauważalna , stary i nowy kręcą podobnie ale najwidoczniej te parę obrotów robi dla tego przeklętego samochodu wielką różnicę !
Dlatego w moim sportage wystarczy psiknąć odrobine jakiegokolwiek preparatu dzięki któremu silnik osiągnie większe obroty i samochód odpala !!!!
Dziś zrobiło się ciepło, zobaczymy jak spadnie temperatura czy nadal będzie wszystko OK
Jeśli sytuacja się zmieni to napiszę , może ktoś dzięki temu zaoszczędzi parę tysięcy zł i sporo zdrowia!
Po prawie dwóch latach pierwszy raz odpaliła bez pomocy żadnych dopalaczy!!!!!!
ZAINWESTOWALEM W TO AUTO PONAD 4000zl. a straconego zdrowia i nieprzespanych nocach to już nie wspomnę!
Zacznę od tego ze już miałem zamówić cały zestaw sterowników łącznie ze stacyjką i licznikiem , znalazłem za 1500zl jakby to nie pomogło to na szrot!
Ale zrobiłem sobie przerwę i przypomniało mi się ze kiedyś przez te długie kręcenie rozrusznik mi zaczął szwankować , po rozebraniu i oczyszczeniu jak włożyłem go z powrotem zapaliła mi od razu no ale było dość ciepło ! Na drugi dzień już nie było tak dobrze wiec dałem sobie spokój z rozrusznikiem i kupiłem nową baterię i nadal NIC .
Dziś wróciłem do tematu rozrusznika dodam ze mój kręci jak szalony, lepiej niż w benzyniaku!
Kupiłem nowy za niecałe 400zl i dam Kia ostatnią szansę , No i w końcu silnik odpalił .
To jest jakiś PROBLEM Z SOFTEM w tych autach WYMAGA ZA WYSOKICH OBROTOW SILNIKA , przy rozruchu musi mieć większe obroty silnika niż benzyniak! ( I TU JEST ROLA DLA NASZEGO CUDOWNEGO PLAKA ) inaczej nie dostanie sygnału na wtryskiwacze, a bez paliwa w cylindrach to jak ma silnik zapalić!
INORMACJA DLA WSZYSTKICH POSIADACZY KIA SPORTAGE ; HYUNDAI TUCSON
Różnica w obrotach na starym i nowym rozruszniku jest prawie niezauważalna , stary i nowy kręcą podobnie ale najwidoczniej te parę obrotów robi dla tego przeklętego samochodu wielką różnicę !
Dlatego w moim sportage wystarczy psiknąć odrobine jakiegokolwiek preparatu dzięki któremu silnik osiągnie większe obroty i samochód odpala !!!!
Dziś zrobiło się ciepło, zobaczymy jak spadnie temperatura czy nadal będzie wszystko OK
Jeśli sytuacja się zmieni to napiszę , może ktoś dzięki temu zaoszczędzi parę tysięcy zł i sporo zdrowia!
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
No łał.... Ciekawe czy ktoś z serwisu umie to potwierdzić. Szczerze nie pomyslalbym że tak można skonstruować algorytm sterowania wtryskiwaczami. A co zimą a co ze słabym Aku??
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
No niestety !!! temperatura spadla poniżej 10°C i koniec, rozrusznik kreci jak wariat mało silnik z budy nie wyskoczy a mojej sportage za zimno na przejażdżki ! Nawet dymka nie puści. Najwidoczniej Moja KIA lubi Tropiki ja myślałem ze na lato to Cabriolet a nie SUV!
Decyzja podjęta czekam do lata i sprzedaje !
Decyzja podjęta czekam do lata i sprzedaje !
-
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
- Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Nie zapomnij tylko kupującego poinformować że auto ma "wadę ukrytą"
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Piszesz, że wyskoczyły błędy czujników, a sprawdzałeś czy są na 100% ok ??? One potrafią dziwnie działać w zależności od temperatury. Że błąd się nie powtórzył nic nie znaczy.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Czujnik walu i walka rozrządu wymienione po dwa razy na nowe i oryginalne , mam już po dwa w zapasie! niedługo to chyba drugie auto będę mieć na części!
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) " PROBLEM ROZWIAZANY " Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Problem rozwiazany !
Troche to trwalo od mego ostatniego wpisu ale usterka zostala usunieta problemem byly tez wachania temperatury ktora to powodowala
wystepowanie problemu i to ze jak odpalila to dzien mialem z glowy i musialem czekac .
Mialem juz dosc odpalania z " Plaka " i ciaglego otierania maski , Wstyd jak gdzies sie pojedzie ! Ladne Auto a tu pod masko trzeba grzebac.
Kupilem sobie JUMP STARTER Powerbank jak akumulator padnie i zauwazylem ze po podlaczeniu do auta Kia zawsze odpala bez pomocy zadnych
spray
do rozruchu nie wazne czy jest -10 czy -25 stopni i czy stoi tydzien czy jeden dzien , obrot silnika i jade.
Sprawdzcie to u siebie dodam ze z kablami podpietymi do innego auta nie bylo efektu!
Zamontowalem sobie w schowku w konsoli srodkowej Klemy zeby podlaczac "POWERBANK" Do ROZRUCHU dodam ze fajnie to wyszlo i nikt nie widzi
czy ci Bateria padla mozna bez wychodzenia z auta podlaczyc i jazda.
Po paru miesiacah znow znalalem troche czasu , kupilem Nowe urzadzenie do diagnostki i zaczolem sprawdzac wszystkie parametry a przy pomocy
POWERBANK nie musialem z auta wychodzic zeby odpalila , troche mi to zajelo ale wkoncu udalo mi sie dokladnie odczytac sygnal z czujnika walu
przewaznie podczas rozruchu i spadku napiecia komputer gubi sygnal i nie ma mozliwosci prawidlowego odczytu .
Wyszlo na to ze przy normalnym kreceniu rozrusznikiem i oczywiscie niskiej temperaturze" Nowy oryginalny "czujnik pokazywal obroty rzedu 60-80
obr./m.
a po podpieciu Jump Startera 600 obrotow/m. a silnik krecil tak samo.
Wymontowalem ten nowy czujnik z auta i porownalem go z tym ostatnim rowniez nowym oraz z starym dobrze ze go nie wyzucilem!
Sprawdzilem sile magnesu czujnikow przy pomocy zwyklego klucza i nowe byly duzo mocniejsze od starego , ten stary prawie nie przyciaga metalu.
Zamontowalem wiec ten stary ktory chcialem juz wyzucic i wszystie Problemy minely . Cala zima przeleciala a ja ani razu nie musialem uzyc
Powerbanka i maski otwierac nie wazne czy stoi tydzien czy jeden dzien!
Zalecam jesli juz musicie wymienic czujnik walu korbowego to dokladnie sprawcie otwor na czujnik , usuncie wszystkie zabrudzenia oraz rdze dostep i widocznosc jest naprawde kiepska ale warto to dobrze zrobic , nowe czujniki mogo miec minimalnie wieksza srednice nie do zauwzenia golym okiem , wystarczy ze zabraknie im pol milimetra i beda blednie odczytywac sygnal bo nie mozliwe jest zeby wszytkie byly wadliwe!
Mam nadzieje ze sie to komus przyda!
Powodzenia ze swymi Sportage!
Troche to trwalo od mego ostatniego wpisu ale usterka zostala usunieta problemem byly tez wachania temperatury ktora to powodowala
wystepowanie problemu i to ze jak odpalila to dzien mialem z glowy i musialem czekac .
Mialem juz dosc odpalania z " Plaka " i ciaglego otierania maski , Wstyd jak gdzies sie pojedzie ! Ladne Auto a tu pod masko trzeba grzebac.
Kupilem sobie JUMP STARTER Powerbank jak akumulator padnie i zauwazylem ze po podlaczeniu do auta Kia zawsze odpala bez pomocy zadnych
spray
do rozruchu nie wazne czy jest -10 czy -25 stopni i czy stoi tydzien czy jeden dzien , obrot silnika i jade.
Sprawdzcie to u siebie dodam ze z kablami podpietymi do innego auta nie bylo efektu!
Zamontowalem sobie w schowku w konsoli srodkowej Klemy zeby podlaczac "POWERBANK" Do ROZRUCHU dodam ze fajnie to wyszlo i nikt nie widzi
czy ci Bateria padla mozna bez wychodzenia z auta podlaczyc i jazda.
Po paru miesiacah znow znalalem troche czasu , kupilem Nowe urzadzenie do diagnostki i zaczolem sprawdzac wszystkie parametry a przy pomocy
POWERBANK nie musialem z auta wychodzic zeby odpalila , troche mi to zajelo ale wkoncu udalo mi sie dokladnie odczytac sygnal z czujnika walu
przewaznie podczas rozruchu i spadku napiecia komputer gubi sygnal i nie ma mozliwosci prawidlowego odczytu .
Wyszlo na to ze przy normalnym kreceniu rozrusznikiem i oczywiscie niskiej temperaturze" Nowy oryginalny "czujnik pokazywal obroty rzedu 60-80
obr./m.
a po podpieciu Jump Startera 600 obrotow/m. a silnik krecil tak samo.
Wymontowalem ten nowy czujnik z auta i porownalem go z tym ostatnim rowniez nowym oraz z starym dobrze ze go nie wyzucilem!
Sprawdzilem sile magnesu czujnikow przy pomocy zwyklego klucza i nowe byly duzo mocniejsze od starego , ten stary prawie nie przyciaga metalu.
Zamontowalem wiec ten stary ktory chcialem juz wyzucic i wszystie Problemy minely . Cala zima przeleciala a ja ani razu nie musialem uzyc
Powerbanka i maski otwierac nie wazne czy stoi tydzien czy jeden dzien!
Zalecam jesli juz musicie wymienic czujnik walu korbowego to dokladnie sprawcie otwor na czujnik , usuncie wszystkie zabrudzenia oraz rdze dostep i widocznosc jest naprawde kiepska ale warto to dobrze zrobic , nowe czujniki mogo miec minimalnie wieksza srednice nie do zauwzenia golym okiem , wystarczy ze zabraknie im pol milimetra i beda blednie odczytywac sygnal bo nie mozliwe jest zeby wszytkie byly wadliwe!
Mam nadzieje ze sie to komus przyda!
Powodzenia ze swymi Sportage!
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 22:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2005 r. 2.0 CRDI 113km Automat
Re: Problem z rozruchem ( bez plaka nie odpali ) Kia SPORTAGE 2.0 CRDI 113km AUTOMAT
Dodam Jeszcze jedna informacje
Jesli chodzi o "Blad czujnika walu i walka rozrzadu " to potrafi wyskoczyc jak Akumulator bedzie padniety lub rozrusznik nie daje rady!
Moze byc wszyskto Ok a blad sie zapisze!
Jesli chodzi o "Blad czujnika walu i walka rozrzadu " to potrafi wyskoczyc jak Akumulator bedzie padniety lub rozrusznik nie daje rady!
Moze byc wszyskto Ok a blad sie zapisze!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika