Usterki i ich rozwiązania
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
- Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
- Lokalizacja: pomorskie
Usterki i ich rozwiązania
OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, brak błędów w ECU, praktycznie bez objawów
OBJAWY:troche wiecej kręcenia przy odpalaniu, silnik od tak sobie zgasł, łacznie 5 razy,
przy ostrym hamowaniu, przy wchodzeniu z zakręt,
POWÓD: uszkodzony czujnik pozłożenia wału korbowego
KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około 250zł)
OBJAWY:troche wiecej kręcenia przy odpalaniu, silnik od tak sobie zgasł, łacznie 5 razy,
przy ostrym hamowaniu, przy wchodzeniu z zakręt,
POWÓD: uszkodzony czujnik pozłożenia wału korbowego
KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około 250zł)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sie 2012, 14:20
- Czym jeżdzę: 2.0 CRDi EX 150KM 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Usterki i ich rozwiązania
Awaria czujnika nie generuje kodu błędu?
Jeśli to prawda, to warto wiedzieć.
Jeśli to prawda, to warto wiedzieć.
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
- Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Usterki i ich rozwiązania
OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, mruga lampka Check Engine, skanowanie elm
uszkodzony czujnik temperatury
OBJAWY: brak
POWÓD: uszkodzony II czujnik temperatury
KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około nieznana zł)
uszkodzony czujnik temperatury
OBJAWY: brak
POWÓD: uszkodzony II czujnik temperatury
KOSZT: wymiana w ASO 0zł - autko na gwarancji ( cena czujnika coś około nieznana zł)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 sie 2012, 19:17
- Czym jeżdzę: KS IV 2.0 136 km AWD
- Lokalizacja: pomorskie
koło dwu masowe
OPIS: normalna praca silnika, przyspieszanie super, przy niskich obrotach, stukanie jak w blachę przy wysokich normalna praca
po dłuższej jeździe cisza , po powrocie na miasto trochę światełek ponowne klekotanie
OBJAWY: stukanie i klekotanie, przy gaszeniu silnika mocne stukanie , szarpanie samochodem w dolnym zakresie obrotów, troche
ciężej wchodzące biegi ogólnie jazda nieprzyjemna
POWÓD: koło dwu-masowe martwe, łożysko martwe, wysprzęglik przytarty, tarcze dobre
KOSZT: dwu-mas - 1200zł
tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko - 900zł
wysprzęglik - 340zł
wymiana ASO - 650zł
przy okazji pasek wymieniony bo piszczał 90zł + 30zł wymiana
poprzednia właścicielka prawdopodobnie jeździła z nagą opartą na sprzęgle ( od tego padło łożysko i wysprzęglik) , i na wysokim biegu trzymała za niskie obroty czyli jazda z pozoru ekonomiczna
dwumas nie lubi jazdy poniżej 2000 obrotów ( takie info otrzymałem od mechanika)
po dłuższej jeździe cisza , po powrocie na miasto trochę światełek ponowne klekotanie
OBJAWY: stukanie i klekotanie, przy gaszeniu silnika mocne stukanie , szarpanie samochodem w dolnym zakresie obrotów, troche
ciężej wchodzące biegi ogólnie jazda nieprzyjemna
POWÓD: koło dwu-masowe martwe, łożysko martwe, wysprzęglik przytarty, tarcze dobre
KOSZT: dwu-mas - 1200zł
tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko - 900zł
wysprzęglik - 340zł
wymiana ASO - 650zł
przy okazji pasek wymieniony bo piszczał 90zł + 30zł wymiana
poprzednia właścicielka prawdopodobnie jeździła z nagą opartą na sprzęgle ( od tego padło łożysko i wysprzęglik) , i na wysokim biegu trzymała za niskie obroty czyli jazda z pozoru ekonomiczna
dwumas nie lubi jazdy poniżej 2000 obrotów ( takie info otrzymałem od mechanika)
był :
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
matiz 5lat
golf III 1,5 roku
A6 kombi 5,5 lat
KS II 150km 4x4 po zmianie 180km - 7lat
obecnie KS IV BL 136km AWD
Re: Usterki i ich rozwiązania
Witam.
Trochę już czasu mineło ale zapytam:
- nie było szans na wymianę tej dwumasy na gwarancji?
- gdzie pisze w instrukcji obsługi że koło dwumasowe zostanie uszkodzone jak obroty są ponizej 2000
- jakim jest (był) przebieg auta
Pozdrawiam
Trochę już czasu mineło ale zapytam:
- nie było szans na wymianę tej dwumasy na gwarancji?
- gdzie pisze w instrukcji obsługi że koło dwumasowe zostanie uszkodzone jak obroty są ponizej 2000
- jakim jest (był) przebieg auta
Pozdrawiam
Re: Usterki i ich rozwiązania
Okresowo przez kilka minut czasem króciutko słyszę buczenie z przodu pod podłogą na prawo od kierowcy.
Wysiadam podnoszę maskę szukam źródła nie mogę zlokalizować przyczyny.
Buczenie to pojawia się przeważnie po przejechaniu kilku kilomterów czyli jakby przy rozgrzaniu silnika i samo ustaje.
Może to nawet nie usterka tylko normalny objaw czegoś tam ale i wówczas chciałbym wiedzieć "co to i dlaczego" taki juz jestem:)
Podejrzewam
1. Jakiś wentylator lub pompa ale nie mam pojęcia czy jest jakaś mogąca być przyczyną.
Ten duży od chłodnicy stoi w czasie "buczenia" sprawdziłem - ba nawet nie wiem czy kiedykolwiek się włączył.
2. Odgłosy z układu wydechowego - czy możliwe ze to są odgłosy spalania sadzy w dpf?
Może ktoś doświadczył i mnie oświeci?
Wysiadam podnoszę maskę szukam źródła nie mogę zlokalizować przyczyny.
Buczenie to pojawia się przeważnie po przejechaniu kilku kilomterów czyli jakby przy rozgrzaniu silnika i samo ustaje.
Może to nawet nie usterka tylko normalny objaw czegoś tam ale i wówczas chciałbym wiedzieć "co to i dlaczego" taki juz jestem:)
Podejrzewam
1. Jakiś wentylator lub pompa ale nie mam pojęcia czy jest jakaś mogąca być przyczyną.
Ten duży od chłodnicy stoi w czasie "buczenia" sprawdziłem - ba nawet nie wiem czy kiedykolwiek się włączył.
2. Odgłosy z układu wydechowego - czy możliwe ze to są odgłosy spalania sadzy w dpf?
Może ktoś doświadczył i mnie oświeci?
Re: Usterki i ich rozwiązania
Ostatnio padało mocno i pasek akcesoriów zaczął piszczeć i ślizgać.
Potem ciężej kierownica zaczęła pracować.
Potem wspomaganie wróciło do normy ale i tak zapisałem się do mechaniora na wymianę paska zobaczymy czy pomoże bo jak nie to co pompa, rolka?
Zobaczymy.
Potem ciężej kierownica zaczęła pracować.
Potem wspomaganie wróciło do normy ale i tak zapisałem się do mechaniora na wymianę paska zobaczymy czy pomoże bo jak nie to co pompa, rolka?
Zobaczymy.
Re: Usterki i ich rozwiązania
Opis:
normalna praca silnika, przyspieszanie ok, bez kontrolki
Objawy:
Jadąc z Krakowa do Tarnowa na autostradzie moją uwagę zwrócił dziwny szum dochodzący z przodu - zatrzymałem się podniosłem maskę - ten dziwny szum dochodził gdzieś z lewej strony silnika (alternator, sprężarka klimy), - objechałem ten Tarnów bo jechałem z rodzinką do mamy do szpitala.
Na drugi dzień oddałem auto do mechanika to niestety okazało się że zatarło się łożysko na kompresorze i jeszcze coś tam uszkodziło tak że koszt naprawy całego kompresora- bo jeszcze dodatkowo uszkodziło w jakiś sposób obudowę - wyniósł
750 PLN
Myślę że lepiej byłoby wezwać lawetę no ale Polak mądry po szkodzie.
Pozdrawiam
normalna praca silnika, przyspieszanie ok, bez kontrolki
Objawy:
Jadąc z Krakowa do Tarnowa na autostradzie moją uwagę zwrócił dziwny szum dochodzący z przodu - zatrzymałem się podniosłem maskę - ten dziwny szum dochodził gdzieś z lewej strony silnika (alternator, sprężarka klimy), - objechałem ten Tarnów bo jechałem z rodzinką do mamy do szpitala.
Na drugi dzień oddałem auto do mechanika to niestety okazało się że zatarło się łożysko na kompresorze i jeszcze coś tam uszkodziło tak że koszt naprawy całego kompresora- bo jeszcze dodatkowo uszkodziło w jakiś sposób obudowę - wyniósł
750 PLN
Myślę że lepiej byłoby wezwać lawetę no ale Polak mądry po szkodzie.
Pozdrawiam
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Usterki i ich rozwiązania
A gwarancji nie podlegało?
Re: Usterki i ich rozwiązania
Nie wiem myślałem ze to tylko jakieś łożysko i nie pojechałem do serwisu a jak rozebrali to było za późno
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Usterki i ich rozwiązania
Jeśli Kolega ma Sportka II z 2008 roku to raczej nie ma co dyskutować na temat gwarancji... no co najwyżej o gwarancji na perforację blachy.
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Usterki i ich rozwiązania
OPIS: Problem z odpaleniem silnika po nocy/kilku godzinach postoju.
OBJAWY: Odpala za pierwszym razem, lecz trzeba kręcić rozrusznikiem 5-7 sekund. Alternatywnie - odpala od razu po przekręceniu kluczyka i gaśnie.
POWÓD: Wiele. W tym wypadku była to instalacja LPG. Do sprawdzenia:
1. Wężyk podciśnienia reduktora i/lub zaworu bezpieczeństwa reduktora idący do kolektora
2. Sprawdzenie wtrysków
Na wszystkie wtryski oraz wężyki z 1. założyć po zgaszeniu silnika zwykłe worki foliowe na gumkach. Jeśli po kilku godzinach któryś spuchnie - jest to droga dostawania się gazu do kolektora, co powoduje w/w objawy.
Radzę sprawdzić to samodzielnie bez słuchania gaziarzy i ich "to na pewno nie reduktor" - mój mnie przekonał, że to wtryski i w dzień zamówienia jeszcze pomyślałem, żeby sprawdzić reduktor... Był to reduktor.
Oprócz tego może to być - akumulator/nieszczelne wtryski benzyny/inne.
KOSZT: Jeśli to reduktor ~200zł, jeśli wtryski ~300zł zakładając, że robimy to sami. Jeśli nie - trzeba doliczyć wymianę + regulację gazu
OBJAWY: Odpala za pierwszym razem, lecz trzeba kręcić rozrusznikiem 5-7 sekund. Alternatywnie - odpala od razu po przekręceniu kluczyka i gaśnie.
POWÓD: Wiele. W tym wypadku była to instalacja LPG. Do sprawdzenia:
1. Wężyk podciśnienia reduktora i/lub zaworu bezpieczeństwa reduktora idący do kolektora
2. Sprawdzenie wtrysków
Na wszystkie wtryski oraz wężyki z 1. założyć po zgaszeniu silnika zwykłe worki foliowe na gumkach. Jeśli po kilku godzinach któryś spuchnie - jest to droga dostawania się gazu do kolektora, co powoduje w/w objawy.
Radzę sprawdzić to samodzielnie bez słuchania gaziarzy i ich "to na pewno nie reduktor" - mój mnie przekonał, że to wtryski i w dzień zamówienia jeszcze pomyślałem, żeby sprawdzić reduktor... Był to reduktor.
Oprócz tego może to być - akumulator/nieszczelne wtryski benzyny/inne.
KOSZT: Jeśli to reduktor ~200zł, jeśli wtryski ~300zł zakładając, że robimy to sami. Jeśli nie - trzeba doliczyć wymianę + regulację gazu
Usterki i ich rozwiązania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 07:27 przez DarekJ, łącznie zmieniany 2 razy.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Usterki i ich rozwiązania
DarekJ pisze:Nie wiem ci robić
pisać po polsku, żeby można było Cię łatwo zrozumieć!
Usterki i ich rozwiązania
Przepraszam piszę z telefonu a oczy nie takie już . Może coś pomożesz w temacie ?
I jeśli można to proszę o podpowiedź jak dostać się czy też zdemontować tylni fotel w celu wyczyszczenia smoka i sprawdzenia baku.
I jeśli można to proszę o podpowiedź jak dostać się czy też zdemontować tylni fotel w celu wyczyszczenia smoka i sprawdzenia baku.
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Usterki i ich rozwiązania
Tylni fotel-kanapę - trzeba ściągnąć osłonki tych "stopek" na których jest kanapa, tam są śrubki. Odkręcić i to wszystko - kanapa podnosi się na zawiasie do góry wtedy. I masz tam zarówno z jednej, jak i drugiej strony dostęp do baku przez odpowiednie "drzwiczki" w podłodze (bo bak jest "dwukomorowy", przynajmniej w benzynie 4WD). Pompa jest po stronie kierowcy.
Re: Usterki i ich rozwiązania
Dzięki za odp. zauważyłem że tam są 2 plastiki jeden taki szeroki i on łączy się z dywanikiem i jeden już na samej "nóżce" nie wiem jak nazwać .Ten wyżej jest luźniejszy ten przy dywaniku jest szerszy ale mocno trzyma ,trochę strach że coś pęknie Rozumiem że trzeba jakoś podważyć i to wyskoczy z jakiegoś zatrzasku ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Usterki i ich rozwiązania
Jeśli kolega nie dojdzie do tego to wieczorem napiszę, będę wtedy w aucie to rzucę okiem. Ostatnio ściągałem rok temu chyba, więc nie pamiętam. Chodzi w każdym razie o zaślepki te przy podłodze samej, pod nimi są całkiem spore śruby. Należy jednak sprawdzić, czy te zaślepki czasem nie są przykręcane, coś mi dziwnie świta tak.
Ale jak coś dam znać wieczorem jak rzucę okiem.
Strach, że pęknie jest zawsze . Ostatnio sprawdzałem jak się ściąga te plastiki (mam do malowania), które idą od lamp w górę i się pożegnałem z jednym zatrzaskiem.
Ale jak coś dam znać wieczorem jak rzucę okiem.
Strach, że pęknie jest zawsze . Ostatnio sprawdzałem jak się ściąga te plastiki (mam do malowania), które idą od lamp w górę i się pożegnałem z jednym zatrzaskiem.
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Usterki i ich rozwiązania
Objawy: brak mocy ( na górę którą wjeżdża się na 3 ledwo udaje się wjechać na jedyce ), problem z odpaleniem, losowe zapalanie się check engine
Przyczyna: uszkodzony czujnik położenia wału
Przyczyna: uszkodzony czujnik położenia wału
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Usterki i ich rozwiązania
Objawy: Cieknąca pompa Common Rally
Samodzielne uszczelnienie z demontażem, uszczelnieniem i montażem - zajęło mi jakieś 2 godzinki - komplet uszczelek do pompy - 80 zł - zaoszczędzone minimum 1500 zł ( regeneracja ).
Jedyny minus ( robiłem pod blokiem ) to upierdliwi sąsiedzi sąsiad a co robisz a co się popsuło itp ;-P
Samodzielne uszczelnienie z demontażem, uszczelnieniem i montażem - zajęło mi jakieś 2 godzinki - komplet uszczelek do pompy - 80 zł - zaoszczędzone minimum 1500 zł ( regeneracja ).
Jedyny minus ( robiłem pod blokiem ) to upierdliwi sąsiedzi sąsiad a co robisz a co się popsuło itp ;-P
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2021, 19:22
- Czym jeżdzę: KS II Lift 2.0 16v
Re: Usterki i ich rozwiązania
Usterka: auto odpala na benzynie, po przełączeniu na gaz gaśnie.
Diagnoza: poluzowana nakrętka na cewce przy zbiorniku i odrobinę wysunięta wtyczka z komputera gazu..
Auto oddane do gazowników na przegląd. Trafiła się trasa po 3 dniach i po 1000km przestało palić na gazie.
Trochę pachnie teorią spiskową ale oceńcie sami. Doszedłem sam.
Diagnoza gazowników - coś z komputerem... Pan przyjedzie jutro.
Diagnoza: poluzowana nakrętka na cewce przy zbiorniku i odrobinę wysunięta wtyczka z komputera gazu..
Auto oddane do gazowników na przegląd. Trafiła się trasa po 3 dniach i po 1000km przestało palić na gazie.
Trochę pachnie teorią spiskową ale oceńcie sami. Doszedłem sam.
Diagnoza gazowników - coś z komputerem... Pan przyjedzie jutro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika