KS3 Thomastera
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Odnośnie jasności to zobaczymy jak to będzie świecić jak tylko znajdę chwilę żeby do tego pzysiąść. W lampach od sportka na kierunkach nie ma diod ani z przodu ani z tyłu niestety.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
W droższych wersjach są ale tylko w lusterku i tu też zonk bo są tylko po bokach, a to co zdaje się, że święci to odbicia na kloszu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Można ale wtedy rozklejanie całej lampy Cię czeka. No i wtedy to można już coś od Niemców wziąć i podpasować gotowe rozwiązania, bo oni tak to montują.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Nadszedł czas aby powymieniać co nieco w układzie jezdnym Sportka. W pierwszej kolejności luzy w zawieszeniu - końcówki drążków, sworznie i tuleje wahacza - to w ASO.
Sam postanowiłem zabrać się za hamulce - bynajmniej nie z powodu aby przyoszczędzić na wymianie, ale dlatego, że chciałem mieć pewność, że wszystko będzie zrobione tak jak chcę - czyli dokładnie i porządnie.
Po konsultacjach z Adamem wybór padł na tarcze Rotingera oraz klocki Textara.
Przód:
- tarcze Rotinger 20374/T5
- klocki Textar 2520501
Tył:
- tarcze Rotinger 1747/T5
- klocki 2529201
Do tego smar Textar Cera-tec i zmywacz do hamulców.
Cała zabawa zajęła mi dobre 6 godzin, ale robiłem to po raz pierwszy, a poza tym jak już wspomniałem chciałem żeby było porządnie. Wszystko oczyszczone, tłoczki nasmarowane, stary smar z prowadnic usunięty (po przejechanych 70kkm miał już dziwną konsystencję) i zastąpiony nowym.
Zgodnie z sugestią Adama wymieniłem też śruby mocujące tarcze na wersję imbusową.
Pewne problemy napotkałem przy tylnych tarczach bo wbrew wszelkim napotkanym opisom regulacja ręcznego w 1.6 GDI nie jest na dole piasty, ale u góry - poza tym była tak zapieczona, że nie mogłem jej ruszyć przez dedykowany otwór więc poluzowałem linki ręcznego w tunelu i udało się zdjąć tarcze. Nie obyło się też bez kupna dodatkowego klucza w rozmiarze 14 żeby odręcić jarzma schowaną w uchu wahacza...
Po wymianie wszystko działa jak należy - muszę jeszcze podjechać w wolnej chwili na stację diagnostyczną żeby sprawdzić czy udało mi się tak wyregulować ręczny, że siła hamowania jest jednakowa dla obydwu kół.
Koszty wszystkich materiałów wyniosły ok. 1 tys. zł. Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy - bezcenna
Sam postanowiłem zabrać się za hamulce - bynajmniej nie z powodu aby przyoszczędzić na wymianie, ale dlatego, że chciałem mieć pewność, że wszystko będzie zrobione tak jak chcę - czyli dokładnie i porządnie.
Po konsultacjach z Adamem wybór padł na tarcze Rotingera oraz klocki Textara.
Przód:
- tarcze Rotinger 20374/T5
- klocki Textar 2520501
Tył:
- tarcze Rotinger 1747/T5
- klocki 2529201
Do tego smar Textar Cera-tec i zmywacz do hamulców.
Cała zabawa zajęła mi dobre 6 godzin, ale robiłem to po raz pierwszy, a poza tym jak już wspomniałem chciałem żeby było porządnie. Wszystko oczyszczone, tłoczki nasmarowane, stary smar z prowadnic usunięty (po przejechanych 70kkm miał już dziwną konsystencję) i zastąpiony nowym.
Zgodnie z sugestią Adama wymieniłem też śruby mocujące tarcze na wersję imbusową.
Pewne problemy napotkałem przy tylnych tarczach bo wbrew wszelkim napotkanym opisom regulacja ręcznego w 1.6 GDI nie jest na dole piasty, ale u góry - poza tym była tak zapieczona, że nie mogłem jej ruszyć przez dedykowany otwór więc poluzowałem linki ręcznego w tunelu i udało się zdjąć tarcze. Nie obyło się też bez kupna dodatkowego klucza w rozmiarze 14 żeby odręcić jarzma schowaną w uchu wahacza...
Po wymianie wszystko działa jak należy - muszę jeszcze podjechać w wolnej chwili na stację diagnostyczną żeby sprawdzić czy udało mi się tak wyregulować ręczny, że siła hamowania jest jednakowa dla obydwu kół.
Koszty wszystkich materiałów wyniosły ok. 1 tys. zł. Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy - bezcenna
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Tomek jestem pełen podziwy jak na elektryka O niczym nie zapomniałeś i widzę nawet zacisk wisi na jakimś drucie, a nie na przewodzie normalnie miód dla oczu no i kobyłka dla BHP jakbym sam to robił . Zobaczysz będziesz zadowolony na chwilę obecną to do 9 na 10 auta wkładam taki zestaw i jest super. No i wygląd parę kucy do przodu. Co do ręcznego to pewnie regulacja już chodzi płynnie więc w razie czego od razu na stacji się podreguluje . Na początku będzie słabiej brał bo musi się środek bębna dotrzeć do klocków.
No i pytanie
Kompresor czy inne sprężone powietrze było aby wszystko ładnie przedmuchać i wyczyścić .
I dlaczego ten zacisk jest jedno-tłoczkowy
No i pytanie
Kompresor czy inne sprężone powietrze było aby wszystko ładnie przedmuchać i wyczyścić .
I dlaczego ten zacisk jest jedno-tłoczkowy
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Oczywiście, że kompresor był pod ręką, a zacisk prawilnie na trytytce przywiązany do sprężyny Kobyłki dla pewności dwie - jedna pod próg, druga pod wahacz.
Do mojego "demona mocy" jeden tłoczek w zupełności wystarczy
Do mojego "demona mocy" jeden tłoczek w zupełności wystarczy
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: KS3 Thomastera
Brawo , wyszło super. Gdzie kupowałeś zestaw , jakieś aleg.... czy inny sprzedawca?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: KS3 Thomastera
Brawo dla Ciebie - super robota. Podaj namiary na sklepy z częściami - ułatwisz życie kolegom z forum.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: KS3 Thomastera
@Tomaster
a widzisz, gdybyś sie wcześniej pochwalił to bym Ci zdradził jak sobie poradzić ze zdjęciem tarczo bębna bez rozkręcania połowy śrubek przy ręcznym. a tą upierdliwą 14 wykręcisz gdy zejmiesz mocowanie górnego wachacza, to przy zacisku hamulca, śruba wyłazi bez problemu potrzebne tylko dobre podparcie auta aby zbytnio nie opadło.Twoją całą robote ogarniam (teraz ) w max 2 godziny w czym sporo czasu zajęło by i gadanie o Maryny.
a widzisz, gdybyś sie wcześniej pochwalił to bym Ci zdradził jak sobie poradzić ze zdjęciem tarczo bębna bez rozkręcania połowy śrubek przy ręcznym. a tą upierdliwą 14 wykręcisz gdy zejmiesz mocowanie górnego wachacza, to przy zacisku hamulca, śruba wyłazi bez problemu potrzebne tylko dobre podparcie auta aby zbytnio nie opadło.Twoją całą robote ogarniam (teraz ) w max 2 godziny w czym sporo czasu zajęło by i gadanie o Maryny.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Pewnie jakbym to drugi raz robił to też zajęłoby mi to połowę czasu, ale najwięcej pracy poświęciłem na porządne wyszlifowanie jarzma w miejscach osadzenia blaszek do klocków i wszelkiego typu inne czyszczenia.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Tak jest zawsze jeżeli jest sprzęt i narzędzia to robi się dużo szybciej. Ja chyba będę robił pod słabszego sportka jarzma pod zaciski bo naród pyta.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
- Lokalizacja: Katowice
Re: KS3 Thomastera
Zestaw super, sam się nad takim zastanawiam, tylko czy nie lepiej było zamówić w wersji gt graphite line z dodatkową powłoką antykorozyjną, a różnica w cenie to jakieś 60 zeta na całości i kilka dni czekania.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Szczerze to nie wiedzialem, że takie są
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:16
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 XL 2012 CASA WHITE
- Lokalizacja: Katowice
Re: KS3 Thomastera
Rotinger gt graphite line, ostatecznie udało się kupić po 224 zł za sztuke na przód.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Szczerze Panowie, przerabiałem jedne i drugie i powiem, że nie ma jakiejś super różnicy w etapie pokrywania się warstwą rdzy lotnej. Dopiero jak sam swoje hamulce serwisowałem to wyczyściłem i zakonserwowałem po swojemu i jak na razie spokój zrobiły się tylko ciemniejsze. Mowa o powierzchniach które nie biorą udziały w hamowaniu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: KS3 Thomastera
Thomaster,
Jak oceniasz skuteczność hamowania po wymianie tarcz i klocków. Prawdziwe jest to co pisze sprzedawca:
Ulepszone hamowanie poprzez tuning.
W porównaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwiązanie NAWIERCANIA i FREZOWANIA pozwala na uzyskanie większego współczynnika tarcia już w początkowej fazie hamowania. To oznacza krótsza drogę hamowania i skuteczniejsze hamulce.
Jak oceniasz skuteczność hamowania po wymianie tarcz i klocków. Prawdziwe jest to co pisze sprzedawca:
Ulepszone hamowanie poprzez tuning.
W porównaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwiązanie NAWIERCANIA i FREZOWANIA pozwala na uzyskanie większego współczynnika tarcia już w początkowej fazie hamowania. To oznacza krótsza drogę hamowania i skuteczniejsze hamulce.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Być może przy pomiarach długości drogi hamowania faktycznie wychodzi to lepiej. Ja osobiście nie mam odczucia, że coś się polepszyło. Na pewno nie jest gorzej niż na oryginalnych tarczach z pierwszego montażu KIA.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: KS3 Thomastera
To ważne, bo ja po wymianie oryginalnych tarcz KIA po 90 kkm na TRW wyraźnie odczuwam słabsze hamowanie.
A czy w zestawie z klockami były blaszki, bo na aukcjach które znalazłem jakoś ich nie widać na fotkach ani w opisie.
A czy w zestawie z klockami były blaszki, bo na aukcjach które znalazłem jakoś ich nie widać na fotkach ani w opisie.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: KS3 Thomastera
Z doświadczenia powiem tak są dwa rodzaje klocków Textara. Już tłumaczę, to są te same klocki niczym się nie różnią poza numerem katalogowym i minimalnie ceną jakieś 30-40zł. Te droższe mają blaszki te tańsze nie. Spotkałem się z tym już kilka razy. Jest tylko sprawa która wygląda następująco: dzieje się to w 99% w automatach kiedy nie wymienia się blaszek klocki są luźniejsze i wtedy na samym dohamowaniu jest charakterystyczne cyk przed zatrzymaniem. Jednych drażni innych nie ale to tak jak ubierać nowe spodnie na śmierdzące majtki .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KS3 Thomastera
Ja zamawiałem Textara z blaszkami. Poszukałem oferty w której szczegółowo opisana była zawartość, czyli klocki + blaszki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika